Torsdag 30 Augusti - Dyrt att bli "vuxen"

Godmorgon! 

Idag var jag uppe med tuppen. :D Jag åt ordentligt med frukost, sen borstade jag tänderna cirka fyra gånger för att vara säker på att tänderna såg fina ut hos tandläkaren. Borstade även en extra gång när jag väl kom fram. Fick ju sitta och vänta i tio minuter så varför inte liksom.. Undersökningen gick hyfsat bra iallafall, hade bara en början till ett litet hål så hon la dit lite flour! Fick därför inte äta på två timmar, så det var ju smart att jag åt mycket imorse :D Känns bra att ligga steget före ibland..

Idag var ju sista gratisbesöket hos tandläkaren :( Jobbigt det där, att allt ska kosta pengar, men sånt är livet. Tror jag ska fixa ett avtal så att jag betalar en liten summa i månaden istället för att få en saftig kostnad varje gång man ska dit.. Eller så struntar man bara i att gå till tandläkaren, kan ju hålla det också...? :D 

I väntrummet ;) Varför säga en tid 8.25 när      Idag var dom generösa.. Fick massa bra grejer! :D
dom 
ändå inte kommer förrän 8.30??

Haha hursomhelst, när jag var klar hos tandläkaren åkte jag hem hit till mamma och så tog jag en powernap på cirka en halvtimme, så nu är jag ordentligt pigg för att orka jobba mina nio timmar idag, börjar 12 och så slutar jag 21! Sen är jag ledig hela helgen :D Men jag har fått förlängning på jobbet iallafall en månad till att börja med så jag är superglad! Kommer få vara på Gruppboende 1 som är min favoritavdelning, hihi! :D Och för er som undrar jobbar jag på ett demensboende, alltså ett ålderdomshem för gamlingar med demens. Trivs som fisken i vattnet ;) Haha! Vi hörs. Ha en bra dag! PUSS 

 

Kommentera här: