Senaste veckan

Hallådär! Har haft fullt upp den senaste veckan, både med jobb, festligheter och det härliga vädret! Har ätit goda luncher på stan med vänner, fikat och bara myst. Måste ju passa på nu innan jag åker iväg :) 

I tisdags var första dagen på uteserveringen med Elin, vi åt lunch tillsammans på Waynes - i skuggan på uteserveringen. Det var ju så varmt i solen så skuggan borde vara lagom, (trodde vi) men där hade vi fel.. Kallt som fasiken blev det (men det var iallafall premiären för i år). God mat å gott sällskap fick kompensera! :) Blev även en fika med Maja efter det, innan jobbet väntade. 

I onsdags kom morfar på besök hemma hos mamma och vi satte upp lite tavlor och gjorde fint, sen gick jag till jobbet i några timmar och på kvällen kom Michaela över och vi åt god mat tillsammans å umgicks. Torsdagen lunchade jag med Ida på Papas tapas (i solen denna gång). Bästa restaurangen jag vet, med en bästavän och strålande sol - en jättebra lunch med andra ord. Efter det strosade vi runt på stan lite och på kvällen umgicks jag med Maja och Nadine hemma hos mig (mammas lägenhet alltså). 

Och så kom äntligen fredagen, lönefredagen! Som jag väntat på denna dag. Pank som tusan har jag varit sedan jag kom hem från mina resor så jag kände mig som en helt ny människa med lite pengar på kontot haha (sad but true). Fredagen var sista dagen på jobbet också (för denna gång) och efter jobbet blev det stan med Maja för att shoppa lite! På kvällen drack vi lite gott och sen träffade vi Elin mfl på grappa och fortsatte där, efter det mötte jag upp Amanda som jag gick ut med till Harrys. Blev en jättelyckad kväll som slutade hemma hos Mike med Amanda, min bror å hans kompisar, chill och massa fet mat. 

Igår blev det ännu mer fest, bilen rullade mot Karlstad kl 10 och väl framme hos Cissi å Emma bestämde vi oss för en runda på stan. Blev även en mysig lunch i solen vid älven innan vi åkte tillbaka hem till studentlyan och började göra oss redo för kvällen. Blev fest hos deras klasskompis, en väldigt bra och uppstyrd sådan! :) 

Idag har varit en dag med bakishäng, ännu mer fet mat och en värmande sol på Ellinors altan. Ett bra avslut på en härlig vecka! Och just nu befinner jag mig i Katrineholm, sista visiten hos mina systrar innan jag åker. Har ju minst sagt varit en händelserik vecka och nu vet ni exakt vad jag gjort haha (det vart ett långt inlägg, men så kan de ju också bli). 

Här kommer några bilder, mest på mat och härligheter! Puss å godnatt säger jag med detta :













Kommentera här: