Gili Trawangan

Halloj! Idag checkade jag ut från hotellet på Bali, klockan sex imorse närmare bestämt. Blev då upphämtad av en minibuss som tog mig och åtta andra backpackers till Lombok-färjan. Väl framme i Lombok, efter fem timmar på färjan, hoppade vi in i ännu en minubuss som tog oss till en annan del av ön, där vi sedan fick åka en mindre båt över till Gili Trawangan. Hela resan tog ca 9-10 timmar och jag har aldrig mått så illa av att åka båt(ar) förut..
 
Killen jag bokade resan hos igår sa att vi skulle vara framme vid lunchtid. Väl framme var klockan runt fem på eftermiddagen. Såå jag hoppas att det var värt att åka hit! Har ju hört att det är ett måste att besöka Gili-öarna när man ändå är på Bali. Men ikväll har det bara regnat så jag hoppas att ön har mer att erbjuda än geggiga vägar och massa mygg. Det återstår att se :) Träffade iallafall en jättegullig tjej från Kanada på bussen idag (som jag nu har flyttat in tillsammans med på ett hostel). Hostlet verkar vara bra iallafall, förutom att det inte fanns något varmvatten i duschen.. Hursomhelst, efter att vi checkat in på hostlet gick vi och åt på en mysig liten restaurang precis vid vattnet och resten av kvällen har vi bara spenderat på hostlet. Har ändå en bra känsla av denna ö, jag har bokat tre nätter här iallafall och det ska nog bli bra minsann! :)

Här verkar inte finnas någon bagagelucka på bilarna, så istället packade man alla väskor på taket.


Här är den sidan av Lombok där båtarna gick ifrån, titta hur mycket skräp det ligger överallt?!

Väl framme på Gili Trawangan regnade det, men här är iallafall "hamnen".
Och den lilla mysiga restaurangen vi åt på, mysig utsikt iallafall! :)
 
 

Kommentera här: