Regnperiod och myggbett

Halloj! Hur är vädret där hemma? Skönt med snö va? Inga myggor då iallafall! Här är det dagligen superkvavt och varmt, massor av myggor och så har det även varit massa regn. Jag vet att jag kommit hit helt fel tid på året egentligen men så mycket som det regnat här de senaste dagarna hade jag inte väntat mig. Okej att solen skiner några timmar per dag men man förväntade ju sig lite mer av solen.. Det känns väldigt surt att vara här just nu, måste få klaga lite också. Jag tror att jag är mest sur över alla myggbett (eller vad det nu är för bett) jag fått, ser ut som en prickikorv på benen. Inte det minsta snyggt, men de kunde ni redan lista ut. Dock är det inte de största problemet, utan det kliar så in åt h******.. Får panik för att det kliar så mycket. Och nu har folket i rummet börjat prata om bedbugs också, så hälften av alla bett jag har kanske är från bedbugs..(!!??) Inte kul alls. Tydligen är det ett vanligt problem bland backpackers, men jag hoppas för allt i världen att det inte är det. För såna följer väl typ med en i väskan? Usch, hatar små insekter som ger bett. Dom kan bara dö, allihopa! Speciellt dom som inte syns? Varför finns dom ens..?

Okej nog på klagandet nu. Har ändå haft det bra här dessa dagar, jag har spenderat mest tid med Jessa. Häromdagen hyrde vi cyklar och cyklade runt ön. Det var mysigt, vi stannade på ett ställe för en drink och sen på ett annat för att äta lunch/middag, vi matade getter och bara njöt av cykelturen. Då var det skönt att vi inte hade stekande sol faktikst, men annars liksom, hallå var är du solen? 

 
Internet segar, så mer bilder kommer en annan dag! Puss på er

Kommentera här: