Geiranger när det är som bäst

Godmorgon på er därhemma! Tänkte slänga upp ett litet inlägg här innan jag ska sova. Igår hade vi en superfin dag här! Solen värmde riktigt ordentligt. Jag och Steffen (min danska favorit) gick ner till bistron (som är restaurangen här på hotellet) och jag drack ett glas vin i solskenet och så satt vi bara å snackade om allt å inget. Efter det så fortsatte vi att njuta av solen uppe på terrassen på hotellet. Tänk vad glad man blir av dessa sommarkänslor! 

Haha tänkte dela med mig av en annan sak.. Inatt på jobbet blev det översvämning i ett rum på hotellet haha.. En japansk gäst hade glömt stänga av vattnet till badkaret (hur man nu kan glömma det?), så det blev översvämmat i hela hans rum, rummen bredvid och på våningarna under.. Haha en händelserik natt med andra ord. Tänk er ett gäng med japaner som försöker berätta om vad som hänt på japanska (alla snackar i mun på varandra) och sen inte nog med de så ska man försöka hjälpa de tysta gästerna på våningen under som vägrar snacka något annat än tyska haha, mitt huvud har klart blivit överbelastat denna natt. Två och en halv timme gick åt att suga upp vatten (med nåt som jag skulle förklara som en vattensugare). Tur att Steffen kom å hjälpte mig säger jag bara.. Jag menar, varför glömmer man stänga av kranen? Är de inte meningen att man ska bada när man tappar upp badvatten? Hur fungerar badkaren i Japan?

Anyway! Nog snackat om det! Här kommer ett gäng härliga bilder från gårdagen istället, ser inte så dumt ut va? ;) 






Kommentera här: