Blandade känslor

För en vecka sen fick jag ett mail från Uppsala universitet om att jag kommit in på min reservplats på sjuksköterskeprogrammet, campus Gotland. Det betyder att utbildningen kommer att vara i Visby. Jag blev jättechockad och glad såklart, samtidigt som jag redan hade ställt mig in på att inte börja plugga alls denna termin. Det stod att jag hade en dag på mig att tacka ja eller nej. Jag hann inte ens tänka utan skrev bara att jag ville ha platsen. Min magkänsla sa liksom ja, men huvudet hade inte ens reflekterat över det.
 
Nu såhär en vecka senare har jag börjat fatta att jag ska flytta och börja plugga, två stora steg på samma gång och jag är helt skräckslagen om jag ska vara ärlig. Som tur är kommer jag bo hos min syster och hennes familj den första tiden och det är ett jätteplus! :) Jag har sjukt mycket blandade känslor. Är ledsen över att lämna alla fina vänner och resten av familjen här hemma, glad för att jag ska få göra något nytt, spänd för att jag inte vet nånting och rädd för att jag inte har en aning om något alls. Ja, ni hör ju.. Sjuksköterskeprogrammet har aldrig ens varit på min lista till framtiden men jag sökte ändå på kul (har ändå jobbat inom vården i fem år och trivs ju). Sen tror jag också att det finns otroligt många valmöjligheter när man väl kommit in i plugget, man kan inrikta sig på speciella områden och jag kommer ändå kunna jobba inom rättspsyk tillexempel, så det här känns verkligen jättespännande. Är såååå jäkla nervös. Nog för att jag är spontan av mig men det här är nog det mest spontana jag någonsin gjort. 
 
Här nedan får en liten selfie på en livrädd brud. Och nu ska jag titta några avsnitt OITNB och sen sova, ska till Västerås imorgon och luncha med min finfina tjej och sen fira Maja och hennes kille! Kvällen erbjuder festligheter så det är bäst att man somnar nu så att man orkar med allt skoj sista dagen i Eskilstuna på ett litet tag! ;)
 

Kommentera här: