Lite ro för själen

Idag och många andra dagar funderar jag på hur livet skulle se ut utan sociala medier. Vi är ju fast i det allihopa vare sig vi tror det eller inte. Inte så konstigt att man blir stressad. Jag menar, skickar man ett meddelande till någon, oavsett om det är på Facebook, snapchat eller sms så tror man att nåt har hänt ifall man inte får svar direkt. Vi förväntas alltid vara tillgängliga och det är så sjukt att det blivit så. Nuförtiden umgås vi med våra telefoner klistrade i händerna och hur sjukt är inte det egentligen? Jag är egentligen trött på sociala medier och stressen den skapar hos mig men känner samtidigt att jag inte skulle klara mig utan det. Är inte det ännu sjukare?


Det bästa jag vet när jag känner att jag behöver andas lite och "komma bort" från den här inre stressen är att gå ner till havet och sitta där och lyssna på vågorna. Det gör mig lugn. Idag var det dessutom en jättefin dag!

Kommentera här: